Floral Intimacy
Edward Hall Exhibition
2024/4/4(thu)〜14(sun)

2024年4月4日(木)〜14日(日)  
[木・金・土]12:00-19:00  [日]12:00-17:00
※月・火・水 休廊

1970年後半、エドワード・ホールはボストンにて写真家としての活動をスタート。その後、ニューヨークに移りキャリアを積み商業(広告)的な活動も始める。2003年、日本に移住。日本の美学と日本各地で過ごす時間の影響を受けながら、写真家としての旅を続けている。
彼は花を撮ることは人を撮ることとに似ている言う。時間の経過で被写体の表情は変化する。古典的題材でもある花の静物をポートレートの一形態としてアプローチする。
細やかな洞察力で撮影した花(静物)14点に人物ポートレート(プライベート作品・非売品)を2点加え展示。今回、日本では初個展となる「Floral Intimacy」を開催する。是非、ご高覧ください。

※プリントは全てPIEZOGRAPHYです。
PIEZOGRAPHY:アメリカで開発されたモノクロ専用インクを特別なプリンタドライバで出力する最高級のモノクロプリントになります。従来の3段階グレーインクにカラーインクを混ぜて出力する方法ではなく、7段階のグレーインクだけを使用してプリントするため、非常に高いシャープネスと豊かなグラデーションを実現。描写性の高いシャドウとハイライト、そして優れた保存性があります。

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Artist Statement

日本の生け花、ルネサンス期のオランダの静物画、フランスの印象派の野外絵画など多くの文化には、花にまつわる芸術の長い歴史がある。いずれの場合も、アーティストは自然への敬意と作品を融合させている。

何らかの形で、芸術は私たち人間の存在における自然や環境の影響に作用する。アイデアがどこから来るかは重要ではなく、重要なのはアーティストがなぜそれを追求することを選んだかである。アーティストが伝えたいと思う感情は、アーティスト自身の人間性と彼らを取り巻く世界との架け橋にもなる。

大理石の彫刻やフレスコ画、水彩画のように一度描いてしまうと、油絵や粘土のように気持ちを切り替えて描き直すことができない形態もある。これは花材を撮影する際にも言えることで、2時間後に撮り直せば、被写体の表情は変わってしまう。その結果、私は常に前進している。もちろん、新しいことに挑戦することはできるが、後戻りはできない。

私にとって、花を撮ることは人を撮ることに似ている。被写体にまったく同じものはなく、それぞれが真っ白なキャンバスや空のフレームを背に自分自身の自己像を提示する。その出発点から、私は被写体の個性や独自性を調査し、見る人が自分の記憶と結びついたり、新たな記憶が生まれたり、自分自身について新たな発見をしたりするような、ある種の感情を伝える方法をとらなければならない。そのプロセスにおいて、形、質感、光と影が重要な役割を果たすのは明らかだ。私は常に花の静物をポートレートの一形態としてアプローチしようとしてきた。

2024年 エドワード・ホール

Many cultures have long histories of floral related art, for example, Japanese Ikebana, the Dutch still life paintings of the Renaissance or the plein-air work of the French impressionists. In each case, the artist is combining their respect for nature with their own joy and emotion.

In one way or another, art taps into the influence and power of Nature and environment in our human existence. It doesn’t really matter where an idea comes from, what matters is why the artist chose to pursue it. The emotion that the artist brings to what they want to say, therefore, also represents a bridge between their own humanity and the world around them.

In some media, like marble sculpture, frescos, or watercolors, once you have done something you can’t change your mind and go back and change it like using oils or clay. This is also true photographing flower materials because, if I re-shoot in two hours, the subject will look different. As a result, I am always moving forward. I can try new things, of course, but I can never go back.

For me, photographing flowers is somewhat like photographing people. No two subjects are exactly the same and each presents themselves in their own self-image against a blank canvas or empty frame. From that starting point, I have to investigate the subject’s individuality and uniqueness in a way that communicates some sort of emotion that invites the viewer to connect with their own memories, perhaps form new ones or discover something new about themselves. Form, texture, light and shadow obviously play important roles in that process. I have always tried to approach floral still life as a form of portraiture.

2024 Edward Hall
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◉エドワード・ホール(Edward Hall)
1979年、ボストンのフィリップ・ポルセラとジャック・リッチモンドのスタジオで見習いアシスタントとして写真家としての活動を開始。 1980年、マサチューセッツ州バイフィールドのイームズ・ギャラリーで初の個展を開催。 1981年にニューヨークに移り、リチャード・ジェフリーズ、レベッカ・ブレイク、ビル・キングなど様々なスタジオで照明助手としてキャリアを積み、商業的な活動も始める。2003年、日本に移住。

Edward Hall began his photographic journey in 1979 as an apprentice assistant in the Boston studio of Philip Porcella and Jack Richmond. He had his first solo exhibition in 1980 at the Eames Gallery in Byfield, Massachusetts. Moving to New York City in 1981, Edward continued his development as a lighting assistant in various studios, including those of Richard Jeffries, Rebecca Blake and Bill King among others, and began working commercially on his own. He moved to Japan in 2003.

https://edwardhallphotography.com
@my_bnw_mood_88

Floral Intimacy
Edward Hall Exhibition
2024.4.4(fri)-14(sun)
Open:Thu-Sat 12:00-19:00 Sun 12:00-17:00
Close:Mon-Wed